Dobrý doplněk ozvučení auta je subwoofer, protože ten nejlépe dokáže zahrát i ty nejhlubší tóny. Zvolil jsem 12" basový reproduktor Mc-Fun HC-12. Má impedanci 4 ohmy, sinusový výkon 100W a maximální 250W, kmitočet 35Hz-4000Hz a citlivost 90dB. Repro bedna je umístěna v kufru s objemem 85 l a dvěmi bassreflexi o průměru 80mm a délkou 160mm. Reprobedna pro subwoofer je vyrobena z dřevotřísky o tloušťce stěn 12 mm a tloušťce ozvučnice 20 mm. Vnější rozměr reprobedny je dlouhý 800 mm, široký 435 mm, vysoký 300mm. Aby u sebe jednotlivé desky dobře držely, jsou spojené dřevěnými kolíky, zalepené Herkulesem a sešroubované 3 mm vruty, které mají délku 40 mm a od sebe jsou vzdálené 100 mm. Aby reprobedna dobře těsnila, jsou všechny spoje a mezery zakytovány tmelem. Vnitřek reprobedny je vystlaný dvěmi vrstvami Vatelínu, který má za účel pohltit stojaté vlnění. Reprobedna je potažená zátěžovým kobercem bez vzoru určeným právě pro reprobedny a je přilepen pomocí Chemoprenu. Na reproduktoru je umístěna 12" ochranná krytka proti nechtěnému poškození reproduktoru vlivem lidského faktoru. Pro lepší manipulaci subwooferové bedny jsou použty dva nosné úchopy pro reprobedny, které jsou umístěny po stranách ozvučnice. Aby subwoofer neležel na koberci a aby se zadní strana koberce nezašpinila, tak jsou na spodku reprobedny připevněny čtyři pryžové nohy. Nohy jsou původně určené do auto Škoda Favorit jako kryt na pedály. K tomuto reproduktoru je připojen 70W zesilovač s aktivní přeladitelnou výhybkou s integrovaným obvodem Philips TDA1562Q (zesilovač byl publikován v amatérském radiu 3/2002, jediná chyba ve schématu je obrácený kondenzátor C14 info: http://zavodsky.iglu.cz/obsah/tipy.html, u desky plošného spoje je chyba v obráceném kondenzátoru C19, pokud dáte obrácenou polaritu, tak DPS funguje)) |